27 september 2008

Bröder på tur



Vilken grym höstdag det har varit idag. Inte bara för att vädret har varit soligt, träden har vackra höstfärger och jag har spenderat några timmar i skogen, i löparskorna. Nej, idag körde jag inget vanligt långpass på egen hand, utan hade med båda bröderna i Rödebys skogar. Vi var ute i nästan 2 timmar och 30 minuter, och sprang bland annat ca 14 km längs Blekingeleden. Bra sällskap, lite småsnack genom hela passet och invigning av de nya hemmagjorda energikakorna som var grymma. Men pricken över i:et var inte min egen prestation. Efter 29km i jämnt och bra tempo staplade vi in till ett dukat bord. Mamma hade lagat lax med äppelkaka till efterrätt, perfekt löparmat. Fredrik, som tidigare aldrig sprungit längre än ca 21km, var oförskämt pigg och skulle lätt kunnat fortsätta en mil till tror jag. Och Martin som aldrig tidigare hade sprungit längre än ca 10km, hängde alltså på hela passet och visade sjuk mental styrka och pressade sig nästan 200% längre än vad han någonsin hade sprungit tidigare. Imponerande. Tack bro´s för en inspirerande tur och dag tillsammans.

3 kommentarer:

Christian sa...

Det värmer ett modershjärta att Du uppskattade maten. Det viktigaste för mig var att Ni kom hem alla tre i gott skick. Att höra sina 3 pojkar prata o skratta ihop känns underbart också, och det har jag fått göra idag. Så dagen har varit givande även för mig trots att mitt träningspass bara bestod av en liten kvällspromenad med hundarna, utöver de vanliga sysslorna som äppelplockning, tvätthantering och matlagning med spring kors o tvärs förstås.

Anonym sa...

Tack själv bro. Puh, ska bli intressant nästa runda på 87 km ;) Vi ses på Torsdag. /#2

Christian sa...

/Mamma