15 oktober 2009

Laddad som bara den

Lite drygt en vecka kvar nu till sista racet för i år (ja förutom helgens 4,7-km-maxpuls-drabbning i centrala Karlskrona a.k.a Karlskronaloppet). Den 24e drar jag och lillebror Fredrik ner till Markusloppet med start i Skrylle utanför Lund för att spendera 4 timmar på skåneleden i löparskorna. Eller jag ändrar mig, spendera 3.59.59 i skorna, för jag hoppas kunna gå under 4 timmar, slå banrekord (ligger på 4.10) och vinna loppet. För andra gången i år omnämns jag även som en av favoriterna inför ett lopp, vilket ju alltid är trevligt. Det betyder att man gjort något bra under året iallafall som folk har fått upp ögonen för. Hur som helst ska det bli skönt att dunka in de sista 5 milen av tävlande i år för att sedan gå in i uppbyggnad inför nästa år.

Markusloppet är även sista deltävlingen i Peppes Trailruncup som är svenska cupen i traillöpning. Med min 5e-plats från Ursviks Ultra, och 4e-platsen från Soteledens terrängmarathon (SM) tidigare i år ligger jag nu på en total 4e-plats. Det är dock väldigt jämt och om jag kan vinna Markusloppet har jag bra chans att ta hem hela cupen. Vi får se. Håll tummarna så hörs vi. Tudilu.

Inga kommentarer: