7 december 2009

Simcamp med Colting och Pasi

Full av nya intryck, proppmätt av en stor portion lunch, och inspirerad till tusen att ta mig an utmaningen att ta nästa steg mot Sverigeeliten i långdistanstriathlon, lämnade jag Herrljunga igår eftermiddag. 2,5 dygn enbart fokuserade på att bli en bättre simmare, i sällskap med andra tri- och träningsnördar, ingen dator, inget jobbande, ingen TV, inget annat att göra (Herrljunga är inte världens centrum precis) än att snacka träning, simma, äta och sova. Skönt att för en gångs skull ta sig tid att stretcha ordentligt, ta en tupplur efter lunch innan nästa träningspass, få mat serverad direkt efter passen och bara fokusera på en sak. Att bli mer lik en fisk. Och med två av Sveriges mest rutinerade triathleter på bassängkanten kunde det ju inte bli annat än kul och inspirerande.

Tack Sara m familj för chansen att få spendera 10 000m i poolen med andra nördar, ivrigt påhejad av två legender. Förvandlingen från medelmåttig simmare till någon att räkna med även under första halvan av tri-tävlingar har börjat. Se upp i vattnet nästa sommar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt, det låter skitkul med ett ett helgläger. Jag funderar själv på att försöka lära mig simma - vi har en fin pool här i huset där vi bor i Peking. Har annars kommit igång fint med träningen, till slut. Haft lite problem sedan knä och förkylningar sedan jag kom hit, men nu blir det åka av. Mest rodd. Det är sådär att springa här. Det blir nog inte mer än 5 mil löpning i veckan, varav det mesta på löpband. Jag ska skicka mail till dig också - hoppas jag har rätt adress. Annars når du mig på förnamn@efternamn.se. Kinakramar från Micke

Anonym sa...

Härligt att det blev så lyckat! Kram Emelie