24 maj 2008

Karlskronaloppet - ekrarnas lopp

Hade sett fram emot ett bra träningspass med lite tävlingskänsla idag. Det blev det, fast bara i 4 mil, sedan började mitt framhjul krångla. Eftersom jag precis hade bytt hjul hos Sportkompaniet hade jag förväntat mig att de hade fixat alla inställningar med ekrar och balansering, men tyvärr verkar de inte vara de "tvåhjulsmästare" som de utger sig för att vara. Hängde med i tätklungan i fyra mil som sagt, sen skramlade och vobblade mitt framdäck så mycket att jag inte vågade köra vidare utan att stanna och spänna de lösa ekrarna. Efter 5 minuters jobb vid sidan av vägen tänkte jag att det kan väl iallafall vara värt att köra igenom loppet och ta rygg på några långsammare cyklister under vägen. Men efter bara 5 km var framhjulet lika skramligt igen, och jag fick stanna igen. Då insåg jag att jag nog borde inrikta mig på att ta mig tillbaka till Rosenholm (målområdet) så snabbt som möjligt istället för att köra runt hela banan. Problemet var bara att jag var i Nävragöl, 2.5 mil från Rosenholm. Men med ytterligare ett ekerstopp på vägen lyckades jag komma tillbaka, lite lagom irriterad. Nåja, lagkamraterna Per, Johan och Anders körde på bra, och det var synd att jag inte fick chans att hänga på dem hela vägen. Har gett sportkompaniet EN chans till att fixa till hjulen, om de inte lyckas blir det Sportson i fortsättningen, that´s for sure!




Inga kommentarer: