7 augusti 2008

Kroppen - en gåva från Gud

Kroppen börjar återhämta sig, min upplevda ålder (som i söndags låg närmare 120år) börjar långsamt återgå till 27, jag kan gå i trappor igen, men mina stortånaglar ser fortfarande förskräckliga ut. Det är nu det är dags att tacka kroppen för att den klarade av helgens galna bravader. Tänk vad otroligt avancerad kroppen är ändå. Alldeles för avancerad för att vara resultatet av miljontals år av evolution från en bakterie eller cell. Jag är inte en slump.

Precis som när vi tankar bilen och är noga med att hälla rätt bensin i tanken så mår kroppen bäst av att få det bästa bränslet för att fungera till 100%. Jag förstår inte människor som är mer rädda om sin bil (som är tillverkad i en kinesisk fabrik tillsammans med 100 000 andra exakt likadana bilar) än sin egen kropp (som är snillrikt designad och helt unik i hela universum). Det är inte så konstigt att välfärdssjukdomarna sprider ut sig när folk tankar kroppen med snabbmat full av mättat fett, läsk med onaturliga sötningsmedel, och onaturliga tillsatser i halvfabrikat istället för att go back to basic och äta egenlagad mat. Självklart äter jag också 'dåligt' bränsle ibland, men faktum är att jag märker skillnad i kroppen när jag har ätit bra mat. Jag kan prestera 100% när jag tränar och tävlar och känner mig mycket piggare rent generellt. Sen finns det ju vissa som bara vill utnyttja sin kropp och kapacitet till 50%, och då är inte jag rätt person att bedöma vilket bränsle som är det bästa. Over and out.

Inga kommentarer: