2 april 2009

Upp till bevis

Bara 2 dagar kvar nu tills det är dags för vad som kan komma att bli det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv. Ursviks Ultra, 75 km terränglöpning mitt i natten. Vi får se om det slår järnmannen från förra året. Trots att totaltiden jag kommer vara igång är kortare så är det ju samma rörelse i över 7 timmar, vilket bäddar för en större utmattning, muskelnerbrytning och mental leda. Men jag ser fram emot det. Ska bli väldigt kul. Just nu är det 37 män och 5 kvinnor anmälda. Med dubbla pannlampor, två par löparskor, dubbla vätskeanordningar (bälte och camelback som jag tänker växla mellan), en massa hemmagjorda energikakor, en fulladdad Ipod och en mobil (om det är någon som vill smsa hejningar för att väcka mig ur min sleep-running-koma under natten och kanske för en och annan bloggpost längs vägen), är jag redo. Om du vill sympatilyssna på samma musik som jag kommer ha i öronen längs vägen har jag gjort en spellista för Spotify som är en kopia av musiken i Ipoden. Klockan 0.00 natten mellan lördag och söndag smäller det. Jag har tre mål...för det första att ta mig i mål överhuvudtaget...för det andra att göra det på runt 7.30 timmar...för det tredje att ta en topp 5-placering. Men egentligen handlar det väl mest om att överleva. Spring för livet!

3 kommentarer:

brolt sa...

Najs! Prickade två av mina favoritalbum! Revelations och RATM:s genombrott. Ska du inte slänga in Chris Cornells fina första soloskiva med det passande namnet Euphoria morning!? Sound of a gun med Audioslave kör du väl som startlåt efter startskottet? :-)

Christian sa...

bra idé :)

alexander sa...

men huga pöjk, du behöver seriös vård!
Kom hit dricker vi bärs istället! ;-)

all lycka, mon amie!